Wednesday 30 November 2011

Cerita Sakit Zakwan

Salam semua,

Nampaknya saya terpaksa berterus terang... Saya tidak berdisiplin di dalam menulis blog...
Sebenarnya banyak benda saya nak tulis... tetapi apakan daya, manusia merancang & Allah menentukannya... Saya memang dah simpan niat nak tulis last Saturday (26 Nov 2011), tetapi hajat saya terbantut kerana menjaga anak yang demam + cold + phlegm.. Pity him, he can't breath very well... Takpe sayang, sabar yer... Allah nak uji Zakwan...

Talking about Zakwan, terus terang saya katakan kesabaran saya teruji yang teramat sangat... Dia sangat pampered masa demam hari tu... Nak bertenggek je kat saya, bila dia tak boleh nafas & hingus asyik keluar jer, dia akan nangis sampai suara serak... Oh my poor baby... If all those things can transfer to me, mommy sanggup, wahai anakku... Dek kerana malam tidak lena tidur, pagi Sabtu my encik suami (Mohammad Khali B Said), beli la breakfast kat kakak nasi lemak kat Komuter Seputeh... Serius I told you, her nasi lemak was so damn great!.. Super-Trooper delicious... Nasi yang berderai (tak melekat) dengan sambal ayam yang sedap... Oh My ( Waktu sedang menulis coretan ini, air liur mak meleleh okey!!!).... Nanti kalau ada rezeki, saya upload gambar gerai kakak & lauk pauknya.. Namun begitu, saya tak berselera hendak makan. Mungkin penat sangat!!!...

Sedang elok encik suami breakfast dengan Zakwan, saya naik ke atas untuk mandi. Suddenly received SMS  from pengasuh Zakwan, Kak Kam... She ask how is Zakwan? I'll reply her back and told her Zakwan doing good...Tak nak la text yang merapu sangat, nanti dia risau... Btw, dek kerana menjaga orang sakit, saya cancelled semua program jemputan kahwin. Encik suami risau, jika keluar dengan cuaca yang panas ini akan menyebabkan Zakwan tidak selesa dan meragam nanti... Bila zakwan meragam, emo satu badan kami pulak...

Oh ya, Ahad adalah 1 Muharram, jadi petang Sabtu, saya sempat membaca doa akhir tahun. Alhamdulillah... Semoga tahun baru nanti memberi rezeki yang terbaik buat saya dan keluarga, Amin... Maka, petang sabtu kami hanya layan TAB.. But Zakwan used to pronounced it IPAD sebab dia kenal IPAD dulu baru tab.

Malam Sabtu encik suami beli juada di pasar malam. Tak per la, asal kenyang, Btw, selepas solat Maghrib, saya dapat membaca doa awal tahun.. Ya Allah, syukur. Encik suami pun sama.

Zakwan demam hanya 1 hari 1 malam, jadinya Sabtu dia dah OK cuma yang tinggal selesema dan batuk. Jadi, pada malam Isnin, nak jadik cerita dia muntah kahak...habis cadar tilam. Jadi, kami bergegas ke klinik di TTDI. Saya tawakal sahaja sebab afraid cuti, tapi alhamdulillah, bukak jugak. So, Dr Badariah (she was so nice lady & cantik!) kata Zakwan x ada weezy. Iyerlah dah dimuntahkannya... Jadi, malam tu Zakwan dapat ubat baru & mainan baru (OH! Tidak!)... Animal Kingdom. Sebanyak-banyaknya binatang dalam pek itu. Suka la dia... hopefully demam baik yer nak!...

Sampai ke hari ini (Khamis, 1st December), selesema nampak mcm dah nak kering cuma batuk yang menyakitkan telinga saya mendengar. Doa dan usaha mommy ke arah itu tak pernah alpa.. Selain ubat, madu Khaula juga di berikan.

No comments:

Post a Comment